Bij GoDo zijn kinderen de aanjagers van gedragsverandering. Met hun ideeën en acties helpen ze hun gezin met een gezonde leefstijl. De beweging is gestart door Missing Chapter, Albert Heijn en FrieslandCampina. Via de kinderraad van Missing Chapter hebben kinderen meegedacht over hoe je in Nederland gezinnen kunt helpen om gezond te voelen. Zij bedachten de naam GoDo en de acties op de platformen.
Op go-do.nl zijn acties te vinden voor kinderen en hun gezin en voor docenten zijn er lesprogramma’s. Zo is er een game ontwikkeld die bestaat uit leerzame, leuke kennisvragen en bewegings- en ontspanningsoefeningen. Iedere week worden er vragen van kinderen over gezondheid beantwoord.
Via Instagram biedt GoDo kinderen leuke interactieve en leerzame content door middel van kennisvragen, bewegings- en ontspanningsoefeningen in video, interviews, wist-je-datjes en quizjes. Maandelijks worden er 150.000 kinderen bereikt.
Deliverables
- Projectorganisatie
- Social media strategie
- tekstschrijven